Winston Wolfe
6 oktober 2014 — By Mathias Vermeulen

Moet een L&D-professional actief zijn op twitter?

Onlangs namen we deel aan een twitterchat rond het thema: ‘wat is de beste investering ooit uit je L&D-carrière’. Onze beste investering was uiteindelijk ons twitteraccount (her)activeren.  Tijdens het vervolg van het boeiende gesprek was er echter een andere tweet die enige reactie uitlokte.   An L&D professional who’s nowadays not active on Twitter, doesn’t take his/her job seriously. […]

Onlangs namen we deel aan een twitterchat rond het thema: ‘wat is de beste investering ooit uit je L&D-carrière’. Onze beste investering was uiteindelijk ons twitteraccount (her)activeren.  Tijdens het vervolg van het boeiende gesprek was er echter een andere tweet die enige reactie uitlokte.

 

Wat is jullie mening?

Moet iemand die actief is binnen de wereld van learning & development vandaag actief zijn op twitter om zijn functie in deze geconnecteerde en gecureerde tijden naar behoren te kunnen uitvoeren?  Naar onze bescheiden mening moet elke L&D’er toch minstens kaas gegeten hebben van de diverse sociale media die leren een extra boost kunnen geven, of het nu gaat om twitter, facebook, YouTube of LinkedIn. Sociaal en informeel leren wint immers meer en meer terrein en dan is het de taak van L&D om dit soort leren te ondersteunen en te faciliteren.

Daarnaast zijn sociale media ook onontbeerlijk in de uitbouw van je eigen PLN (Persoonlijk LeerNetwerk) en anders dan pakweg LinkedIn geeft twitter jou veel meer mogelijkheden om in dialoog te gaan en speelt het veel sneller/korter op de bal. De limiet van 140 karakters helpt volgens ons trouwens het filteren van content.

Of zien wij dit verkeerd?