Winston Wolfe
11 augustus 2014 — By Mathias Vermeulen

ROI, het Monster van Loch Ness voor L&D

Vakantiegevoel in combinatie met een lekkere single malt whisky brengt geheel af en toe eens het beste in ons boven. Bovendien had ik net een leuk artikel over de bekendste bewoner van Loch Ness gelezen: het befaamde Monster. En spontaan dacht ik aan L&D’s Monster van Loch Ness… Het Monster van Loch Ness is volgens Wikipedia een […]

Vakantiegevoel in combinatie met een lekkere single malt whisky brengt geheel af en toe eens het beste in ons boven. Bovendien had ik net een leuk artikel over de bekendste bewoner van Loch Ness gelezen: het befaamde Monster. En spontaan dacht ik aan L&D’s Monster van Loch Ness…

Het Monster ROIHet Monster van Loch Ness is volgens Wikipedia een cryptozoölogisch dier dat volgens de legende zou leven in het Loch Ness in Schotland. Al ettelijke jaren worden vele onduidelijke foto’s en theorieën over dit befaamde monster de wereld ingestuurd, maar zijn bestaan is op heden nooit aangetoond. De hedendaagse interesse in het monster ontstond ergens in de 20e eeuw, toen meerdere mensen beweerden het monster te hebben gezien. Ssssspannend! Er is sindsdien enorm veel onderzoek naar het fenomeen verricht, met begin deze eeuw nog een grootschalige expeditie, waarbij wetenschappers er met high tech apparatuur op uit trokken.  Aanvankelijk schoot de expeditie weinig op tot ze ‘een object’ zagen van zo’n vijf meter lang dat ongeveer de vorm had van het Monster van Loch Ness.  Om toch even te dubbelchecken, controleerden de expeditieleden nogmaals dezelfde locatie, maar het ‘Monster’ was helaas verdwenen.

Dit laatste onderzoekzou er kunnen op duiden dat er wel degelijk iets in/op het meer rond drijft. De hamvraag blijft uiteraard ‘wat’ dat precies is. De theorieën (en fantasieën) hierover lopen alvast opnieuw uiteen.

 

Leuk verhaaltje, niet? Maar wacht, er is meer! Vervang even snel in bovenstaande tekst de volgende woorden:
Het Monster -> ROI
Loch Ness -> L&D
Wetenschappers -> (Dure) consultants

 

Ijzingwekkend accuraat, als je het ons vraagt. Al jaren proberen L&D-verantwoordelijken immers op zoek te gaan naar hun Monster, genaamd ROI. Vele theorieën zijn hierover al verschenen, onnoemelijk veel consultants hebben zich er bovendien rijk mee geluld. Maar echte praktijkvoorbeelden, daar wachten we nu toch wel al heel lang op. Rest dus de vraag of ROI effectief een levend wezen is, of toch eerder een cryptozoölogisch dier? Wij zijn geneigd voor de tweede optie te kiezen.

Veel leesplezier!