Winston Wolfe
10 juli 2017 — By Mathias Vermeulen

Quink? Mobile learning met een twist!

Aangezien het vakantie is en de inspiratie daarom ook enkele dagen vrijaf genomen heeft, gaan we even ‘shameless pluggen’ en ons Quink persberichtje delen. Geniet mee van de geboorte van Quink! Start-up Dutch & Dillon, een samenwerking tussen het Aalterse Winston Wolfe en het Gentse Seriewoordenaar, heeft Quink gelanceerd. Het gaat om een mobiele applicatie […]

Aangezien het vakantie is en de inspiratie daarom ook enkele dagen vrijaf genomen heeft, gaan we even ‘shameless pluggen’ en ons Quink persberichtje delen. Geniet mee van de geboorte van Quink!

Start-up Dutch & Dillon, een samenwerking tussen het Aalterse Winston Wolfe en het Gentse Seriewoordenaar, heeft Quink gelanceerd. Het gaat om een mobiele applicatie die online learning aan het principe van een dagkalender koppelt. Met Quink krijg de gebruiker elke dag een notificatie dat er een nieuw grapje, weetje of spreekwoord klaar staat. Daarbij hoort steeds een stukje learning content in de vorm van een poll, video, vraag of brain snack. “Via het dagprincipe blijft de informatie fris. Bovendien kan de zaakvoerder of HR-verantwoordelijke met de antwoorden uit die polls aan de slag gaan en kan hij of zij in de statistieken opvolgen in hoeverre en door wie het wordt geraadpleegd”, legt Hannes Dedeurwaerder van copywritingbureau Seriewoordenaar uit.

“Het idee is ontstaan vanuit de vaststelling dat professionele input vaak via een tweet, Facebookpublicatie, memo of dergelijke komt. Daarnaast zijn bedrijfsopleidingen veelal statisch en van lange duur. Vaak om onbekende redenen. Werknemers verliezen er al snel een pak tijd mee, en als HR-verantwoordelijke weet je niet of ze er met hun volle aandacht bij waren. Met Quink proberen we daarop in te spelen, door speiding in tijd en herhaling en state-of-the-art analytics mogelijkheden via xAPI, behoorlijk uniek in België”, aldus Mathias Vermeulen van Winston Wolfe, gespecialiseerd in learning en technology.

De uitwerking van Quink is gebaseerd op de scheurkalender. “Mensen die een scheurkalender in huis hebben hangen, vinden het fijn om in de ochtend het blaadje af te trekken en de mop of het weetje te lezen”, zegt Hannes Dedeurwaerder. “En het is een succesvol gegeven, want wie kent de scheurkalender nu niet? Een versie 2.0 van deze klassieker drong zich op, maar dan op maat van bedrijven.”

 

Interesse in Quink? Geef ons gewoon een seintje via de geijkte kanalen.